dinsdag 30 oktober 2018

d(b)n 30 X 2018

Zojuist thuisgekomen van een dagje Utrecht, alwaar ik onder andere de bundelpresentatie van onderstaande aanrader bijwoonde


Me prima vermaakt met voordrachten van Daniël Vis, Radna Fabias, Roelof ten Napel & natuurlijk Jonathan Griffioen. Dus waar komt dan telkens weer die verdomde drempel vandaan.

Eerder die dag te utrecht nog een antiquariaat en kringloop bezocht met onder andere het volgende resultaat: 



Het debuut van de Friese bard. Een heerlijk in eigen beheer uitgegeven boekje, althans zo oogt het, en in groot contrast met de eposachtige omvang van zijn latere werk.






Drie boekjes die me stuk voor stuk even aan Menno deden denken.

Had waarschijnlijk nog het liefst Moord in Rotterdam gevonden, en dan ook nog eens voor een billijk prijsje. Maar waar blijft een mens indien er niets meer over blijft om naar op zoek te gaan.




Een mooi boek over het werk en leven van een jonggestorven Waalse dichter en kunstenaar die ik gedurende mijn reeds jaren lopende onderzoek nog niet eerder op het spoor was gekomen. Met andere woorden hier komt nooit een einde aan.

 
Werk van Harry Lammertink (Yrrah) is altijd welkom.

***

uit: enkele genealogische sprokkelingen

er was de dag
dat sinterklaas

de schoenen
van mijn vader droeg

***

Geen opmerkingen: