vrijdag 5 oktober 2018

d(b)n 5 X 2018

 
from the asemic notebooks



***

Bij het vullen van de koffiebus het schepje onderin laten zitten, terwijl ik vanuit mijn ooghoek een muis vanachter het aanrechtblok vandaan zag schieten. Ik ben me er terdege van bewust dat ie naar alle waarschijnlijkheid gewoon op doorreis is, dat krijg je nu eenmaal wanneer je recht boven een containerruimte woont, maar toch. Er zijn dagen die beter beginnen.

Blijk daarnaast al enige tijd één of andere bacterie bij me te dragen, wat ook al niet echt bevorderlijk is – dus meteen aan de antibiotica. Nog even & ik onthoud de naam van mijn dokter.

De rest van de dag leek verdacht veel op gisteren.
 
***
 
Met een beetje geluk komt hier vanavond nog een gedicht te staan, of in ieder geval iets wat daar in deze onvoorspelbare tijden voor door mag gaan.
 
***

Geen opmerkingen: