zaterdag 3 januari 2009

JD Salinger negentig



Afgelopen donderdag heeft één van mijn literaire helden de respectabele leeftijd van negentig bereikt. Tenminste, daar gaan we vanuit. Want wat weten we nu eigenlijk nog zeker betreffende deze literaire kluizenaar. Zo Zouden er mogelijk tientallen onuitgegeven boeken in een kluis liggen. Maar de gedachte dat hij ze met een sarcastische glimlach rond de lippen heeft opgestookt in de achtertuin, valt alhier niet te onderdrukken. Voor een mooi artikeltje betreffende deze heugelijke dag en het leven dat er aan voorafging, verwijs ik naar het hier na te lezen blog van de papieren man.

de vanger in het graan (2006)

het regende in New York
& een meisje danste

één voet op het trotoir
de ander in de goot

tot ze plots het liedje staakte
dat ze zojuist
zichzelf nog floot

zoals alles ooit
als ademen begon

© Jürgen Smit

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Dit zijn van die berichten die me doen denken: "Ik dacht dat ie al lang onder de zoden lag."

Jürgen Smit zei

& ergens is dat natuurlijk ook zo

Anoniem zei

ha jur,
mooi dat dit bericht me aanzet tot herlezen, ik ga die pocketuitgave toch maar weer 's van zolder halen ;-)
frouke

Jürgen Smit zei

da's mooi om te horen / lezen Frouke - Salinger kan immers niet vaak genoeg ter hand genomen worden

groetjes Jur

Kapitein Lafbek zei

yeah! rollerskate skinny :-)