vrijdag 12 juni 2009

dagnotities

lieve kitty

mevrouw van daan
zei vanmorgen
dat de russen komen

iedereen moest lachen

maar ik
weet werkelijk niet
of we dan
wel zoveel beter
af zouden zijn

heb er in mijn onderbuik
in ieder geval
een onbestemd gevoel over

je anne

---

Anne

ik was je zo voorbijgelopen

tachtig nu & grijs
op een overvol terras terwijl
je gedachten in een schrift noteerde

nummer honderdvijfentwintig

of iets in die richting
want al zoveel eerder
ben je opgehouden

met tellen in ieder geval

---

van zolder

in dit boek

waar filmsterren
me even doen denken
aan een verder
lege meisjeskamer

is het verleden
behang geworden

& eenmaal
uit de kast verwijdert
kan er van dichtslaan
geen sprake meer zijn

---

2 opmerkingen:

Saskia zei

mooi Jur.

ik vroeg me alleen af of verwijdert niet beter met een d geschreven zou zijn...

Jürgen Smit zei

Hoi Sas

thanks

dat van die d zou best wel eens kunnen - het blijft toch altijd weer een zwaktebod alhier

groetjes Jur