zondag 11 oktober 2009

antiquarenbeurs te Leiden

het grootste deel van de dag dus in een kerk doorgebracht & zoals het mij betaamt na afloop weer het nodige meegesleept naar mijn hol, waaronder:

een exemplaar van de Boestbundel (zie voor meer info alhier)
een tweetal publicaties over de architect J.J.P.Oud
The poems of Thomas Chatterton (1906)
Heet van de Naald van Max de Jong (1946)
Bloemlezing uit de gedichten van Albrecht Rodenbach (1906)
Ankor Wat van Allen Ginsberg (1968)
a correspondence between Mayakovsky & Brik 1915 - 1930 (1986)
& The marriage of heaven and hell by William Blake (fascimile 1926)


maar ook een programmaboekje van de voorstelling de Gijzelaar (naar the hostage van Brendan Behan) die door de Nederlandse Comedie in 1959 op de planken werd gebracht. Cees Nooteboom had zorg gedragen voor de vertaling.




& gelukkig morgen vrij

4 opmerkingen:

Perkamentus antiquarius zei

Het zou me niks verbazen als daar meer bibliofiele bloggers (zoals jij en ik) hebben rondgelopen.
Een mooie beurs met leuke boeken.
Met vriendelijke groet,

Perkamentus

Jürgen Smit zei

dat zou mij inderdaad niets verbazen - overigens met veel plezier jouw bijdrage gelezen - bij meer rust zal ik in de toekomst misschien nog eens iets dieper op aanwinsten ingaan, maar goed de mens kan niet alles hebben - er moet immers nog gelezen worden ook

groetjes
Jürgen

Perkamentus antiquarius zei

Dank je en inderdaad, boeken moet niet alleen verzameld maar ook gelezen worden. Toch heeft zo'n beurs iets grappigs. Enerzijds die anonimiteit van boekenliefhebbers onder elkaar, anderzijds onze exhibitionistische boekenblogs.

Perkamentus

Jürgen Smit zei

dat exhibitionisme op onze blogs heeft inderdaad wel iets aparts, maar ik ben blij dat er meerdere zijn die het doen - het is als een wandeling langs andermans boekenkast - zonder dat iemand er aan zit - zoiets - die anonimiteit aan de andere kant zou ook wel iets minder mogen - want wat is er nu eigenlijk leuker dan praten over je passie & met een boekhandelaar is dat toch allemaal net iets anders.

Jürgen