woensdag 8 juli 2015

d(b)n 8 VII 2015

**

tournotitie V

tussen seraing & cambrai

lagen geen cobblestones 
geen kasseien


tussen seraing & cambrai
lag kopfsteinpflaster


**
 
keek met dank aan de kringloop naar een toepasselijke dvd over theo koomen - een stem uit mijn jeugd - maar jammerlijk genoeg ook meer dan dat - aangezien je vanuit de achtertuin van mijn grootouders - waar ik in de zomer veelvuldig te vinden was - uitkeek op de kruising - waar theo koomen op de terugweg van een voetbalwedstrijd te enschede een tegemoet komende auto over het hoofd zag & het leven liet - wanneer je goed keek kon je het herdenkingskruis in de berm onderscheiden

een jaar later vond een boer tijdens het maaien zijn bril


**

verdere kringloopvondsten:




 


redelijk bizar eigenlijk dat ik deze film nooit eerder gezien heb - dat ik er eerlijk gezegd nooit van gehoord had - kijkende naar mijn fascinatie voor de tweede wereldoorlog & de holocaust in het bijzonder

hem vanmiddag meteen maar even in de recorder gestoken & binnenkort nogmaals - een verder oordeel lijkt me overbodig



& tenslotte deze twee werkelijk wonderschoon vormgegeven uitgaven van het ernst claes genootschap

**

tournotitie VI

aan voorbijrijdende auto's
horen dat het regent 

of net geregend heeft

meer poëzie
is er vandaag niet gevallen

op deze wegen ligt geen olie
wordt alles vertraagd

**


mini-biografie

toen boudewijn büch
tijdens één van zijn tv programma's beweerde



dat hij veel van zichzelf herkende
in het leven & werk van sylvia plath


was daar geen woord van gelogen

**

Geen opmerkingen: