woensdag 4 februari 2009

nieuw leesvoer

Vanmorgen even de stad ingeweest. Best gezellig maar voor je het weet sta je éénmaal thuis weeer tegen een nieuwe stapel boeken aan te kijken.

Afijn, de nieuwe oogst.

* Boris Ryzji - Wolken Boven E & Rotterdams dagboek (incl dvd)

maar die had je toch al - ja maar die dvd niet - & zo zal er wel nooit een einde aan komen

* J.C.Aachenende - Vreten op aarde
* Victor Vroomkoning - Ommezien (gedichten 2008 - 1983)
* Keith Douglas - Poems (selected by Ted Hughes)
* Rense Sinkgraven - Bombloesem
* Daniël Dee - Koffiedik zingen
* Pim te Bokkel - Wie trekt de regen aan
* The complete poems of Paul Laurence Dunbar
* Louise J Kaplan - The family romance of the imposter-poet Thomas Chatterton
* Adrian Henri - Selected & unpublished poems 1965 - 2000
* Allen Ginsberg - Journals mid-fifties 1954 - 1958

6 opmerkingen:

Kapitein Lafbek zei

Allemaal lezen hoor!

We gaan je overhoren...

:-)

Jürgen Smit zei

zeg me maar liever niet wanneer

daar word ik
altijd zo
zenuwachtig van

Kapitein Lafbek zei

Het zou mooi zijn boeken te kopen als we de tijd om ze te lezen erbij konden kopen.

(Jopie Schopenhouwert)

:-)

Jürgen Smit zei

inderdaad

één van de redenen dat ik ook nauwelijks nog romans lees of al te dikke bio's

Kapitein Lafbek zei

Ik ben nu alle boeken van H. Murakami een voor een aan het lezen. Dat wil zeggen, ik ben pas aan mijn vijfde boek bezig. En hij heeft er een stuk of dertig geschreven. Het voelt allerminst als tijdverspilling :-)

Anoniem zei

goedemorgen beste alb.

het is dan ook geen kwestie van tijdsverspilling of welk gevoel in die richting dan ook, maar eerder het feit dat ik me er slecht op kan concentreren geloof ik - dat mijn ogen reeds weer afdwalen naar een volgend boek, een nieuwe interesse. Slechts enkele boeken weten mij lang genoeg vast te houden - maar aan de andere kant - van het lezen op zich is nog nooit iemand slechter geworden, het zijn keuzes die men in twijfel kan trekken, maar verder - prima verslaving hoor. Tot mijn spijt moet ik overigens bekennen nog nooit iets van Murakami gelezen te hebben - wie weet ooit in rustiger vaarwater. Ik verneem je leeservaringen nog wel eens - nu eerst richting Maastricht.

groetjes Jur