zondag 24 mei 2009

roken en geen einde - dag 1

ik had hier eigenlijk willen noteren dat ik vanmiddag mijn laatste shaggie had gerookt, & ergens kan ik dat naar eer en geweten nog zeggen ook. Maar het verkondigen van de onderliggende boodschap, gestopt te zijn met roken, zou een leugen zijn. Op het moment smeult er immers een sigaartje in de asbak. Voordat iemand daar te positief over gaat denken, zal ik meteen maar toegeven dat ie gewoon over de longen gerookt wordt. Ik ben een verstokt roker en het liefst zou ik er honderd mee worden, maar jammer genoeg begint het gebruik van vijf pakkies zware shag per week me aardig op te breken, me behoorlijk de neus uit te hangen. Met andere woorden, daar dient gewoon verandering in te komen. Minderen lijkt voor deze verslavings gevoelige ziel daarentegen voorlopig geen optie - al zou dat overigens wel mijn voorkeur hebben - dan maar sigaren, zo ben ik de vorige keer immers ook gestopt. Op het feit dat ik na anderhalfjaar gewoon weer begonnen ben wens ik op het moment niet al te diep in te gaan - we gaan het wel meemaken & die enkele lezer met mij.

Als gewoontedier, vrees ik voornamelijk de gedachte niets meer op het papier te krijgen, niet dat dat op het moment nou zo geweldig gaat, (zo denk ik er overigens al anderhalf jaar over) maar toch, het wordt gevreest en nog vele nachten in het voorschiet om me daar druk over te maken, de selffullfilling prophecy voedend, tot je uiteindelijk maar weer een peuk opsteekt.

Me verder buigend over dit trappenplan zonder treden verblijf ik ..........

2 opmerkingen:

Saskia zei

het willen stoppen hangt in de lucht. hoe je het ook doet, of uiteindelijk niet, ik wens je vooral veel doorzettingsvermogen toe.
mijn valkuil: denken dat ik er eentje verdiend heb om er daarna de gigabalen van te hebben.

Jürgen Smit zei

hoi saskia

op het moment is het weer de zwakte die hier hoogtij viert, maar goed - ander dan met de nodige ups en downs had ik het me ook niet voorgesteld - we gaan het dus gewoon meemaken

groetjes Jur