zondag 17 januari 2010

dagnotities 17 januari 2010



de beginregels van mijn eerste gedicht, tja daar vraag je me wat

10.06 :

Trof gisteren in de spiegel van de moderne Jiddische poëzie zowaar weer een aantal jonggestorven dichters die mij nog niet bekend waren, & zo zal dat naar alle waarschijnlijkheid ook nog wel even doorgaan,. Voordat ik daar een redelijk compleet overzicht van heb opgesteld inclusief korte bio's en enkele gedichten, zal ik de pensioensgerechtigde leeftijd al aardig genaderd zijn. De gedachte aan een encyclopedie in boekvorm heb ik dan ook laten varen, een verzamelplaats van gegevens is een mooie eerste stap, het vervolg zien we vanzelf wel. Maar goed dan hebben we het enkel nog maar over de jonggestorven dichters. Over de muzikanten, sporters, schilders etc hoor je niemand. Mijn handen jeuken. Zo ook vandaag weer toen ik tijdens mijn dagelijkse wandeling over wikipedia de componist Juan Chrisostomo de Arriga onder ogen kreeg.

Vanmiddag maar weer eens een dichter introduceren, benieuwd of er ooit iemand van Francis Brooks gehoord heeft. Het zou mij in ieder geval zeer verbazen, voor wat het waard is.

15.42 :

via de contrabas kwam ik het volgende artikel tegen op de site van L A times met de intrigerende titel "A call to poets; stay alive" - onderwerp laat zich raden.

Geen opmerkingen: