maandag 27 oktober 2014

d(b)n 27 X 2014



Vandaag zou hij honderd zijn geworden. Je moet er ergens niet aan denken.

***


***

Het had al weken niet meer geregend op de begraafplaats & de grond droeg de rimpels die vader nooit gestaan hadden.
 
***

met dank aan de kringloop


in verband met hans van sweeden & alles wat daar omheen zwierf


schrijver die ik alleen ken van zijn poëzie - aanleiding genoeg om ook eens zijn proza te proeven


een boek dat ooit op mijn leeslijst prijkte - noem het een voorliefde voor dunne boeken

het gesigneerde exemplaar dat ik bezat - is in de periode dat ik daar nog aan deed uitgeleend

***

las korte levensgeschiedenis van den hoogleraar pieter nieuwland - een lees- en schoolboek voor den nederlandschen jeugd door j a oostkamp uit 1819 - in negentien lessen en drie zamenspraken

geheel onbedoeld, maar ik heb in tijden niet zo'n vermakelijk boek gelezen

***

na het overlijden van een dichter zouden er weer bundels vol met zogenaamde lijkzangen de wereld in geslingerd moeten worden - een in vergetelheid geraakte traditie

***

Geen opmerkingen: