donderdag 30 oktober 2014

d(b)n 30 X 2014

 
© Bert Hardy

***

Mijn hele leven ben ik al gefascineerd door begraafplaatsen, maar als het dan eindelijk zover is laat ik me cremeren.

Het is allemaal angst.

***

"Ik laat me niet cremeren,  je weet het maar nooit."   © Ed Hoornik
 
***
 
 
 
Besefte me vandaag tijdens het doorbladeren van Querido's letterkundige reisgids van Nederland (2e druk 1983) ineens,  dat ik jarenlang, op weg naar school &  in volledige onwetendheid verkerend, langs het geboortehuis van Herman Gorter ben gefietst.
 
***
 
daar
lig ik dan
 
met al
mijn witregels
 
***
 
ik ben dan als dichter misschien een belabberde notulist - maar dat wat niet gezegd werd - dat
 
***
 
een idee in de categorie visuele poëzie (voor jan arends)
foto van verstrooiveld te westgaarde met als onderschrift:
 
verspreide (& nagelaten) gedichten
 
***
 
met dank aan de kringloop:
 


 
Boeken die ook maar iets met de schaatssport te maken hebben  & in goede staat verkeren kan ik gewoonweg niet laten liggen. Terwijl ik zelf pas op mijn veertiende leerde schaatsen om mijn ijzers nog geen twee winters later weer aan de wilgen te kunnen hangen. Ik was een binnenkind - met schema's op schoot.
 
 
Het toernooi waar twee van de grootste atleten die ooit op deze aardkloot hebben rondgelopen elkaar op symbolische wijze aflosten : Paavo Nurmi & Emil Zatopek. 
 
***

als kind had ik een lichte evenwichtsstoornis & ergens ben ik daar nooit overheen gegroeid - het is zich enkel op een andere manier gaan openbaren

***

Geen opmerkingen: