maandag 20 juli 2009

het is gewoon weer maandag zeggen ze



Frank McCourt - schrijver van de bestseller Angela's Ashes & meer is gisteren te New York op 78 jarige leeftijd overleden - zodirect ter nagedachtenis even het audio boek opzetten - meer lezen kan onder andere hier

Een uur durend interview met McCourt op Fora tv - naar aanleiding van zijn laatste boek: Angela and the baby Jesus
---
heraut van de liefde en het leven op nrc boeken - een mooi artikel van Serge van Duynhoven over Vinkenoogs nalatenschap
---
ik heb het hier al eerder geopperd - dat het allemaal wat spontaner zou mogen - gewoon je gedachten de vrije loop - geen hoger doel voor ogen - je eigen speeltuin - & dat een ieder door de tralies mee mag kijken - naar wat mij interesseert / mij bezighoudt - voor wat het waard is - een kronkelende geest op maandagmorgen & alles in blokkades
---
zo af en toe even een site over de zijlijn trekken - het kan geen kwaad - te lezen - bij deze - pluk de nacht - weblog van sven ariaans
---
F Starik op nrc boeken : "Ach wat is hij smal. En dood." Over de begrafenis van Simon Vinkenoog - een uitgewerkte versie van wat ik op zaterdag reeds als mooi beschreef - & dat het nog uitgebreider kan is te lezen op : http://www.starik.nl/stariks/
---
opdat de lezer niet in verwarring raakt - dit bericht wordt gewoon telkens aangevuld - aan tijdslijnen doen we hier niet - of zoals Janis Joplin ooit zei - Tommorow never happens, i'ts all the same fucking day man - maar dan in het klein
---
vandaag in sepia

20 juli 1986 - Oke het betreft geen moord op kennedy of vliegtuigen in een wolkenkrabber - & toch weet ik me nog precies te herinneren waar ik was op de dag dat prins Andrew in het huwelijk trad met Sarah Fergusson - op weg naar de top van Mnt Snowdown - in navolging van het toendertijd vrij bekende programma "survial of the fittest" - ik schaam me er niet voor, maar raar is het wel - ik heb immers verdomd weinig met koningshuizen - dat ik tijdens de huwelijksvoltrekking van zijn broer in een Frans hospitaal lag is natuurlijk weer een geheel ander verhaal
---
probeer me een weg te banen door kratten met knipsels en ongeduldig wachtende cultuurkaterns / om over het ordenen ervan nog maar te zwijgen - we beginnen met Simon & consorten- & de schaar oogt ontheemd
---



Geen opmerkingen: