dinsdag 19 januari 2016

d(b)n 19 I 2016

er wordt hier helemaal niets ingeleid 

**

sinds vanmorgen
liggen er drie struikelstenen voor mijn huis


zonder data - zonder naam
 
ik tors genoeg gerecycled leed met me mee
om een klein gezin uit samen te stellen


ik vind hetty wel een mooie naam 
voor het meisje in het midden

in een prachtige rode jurk
met afgeknipte vlechten - een jongen 

zou te persoonlijk zijn


**

bij de lijn
die men doorgaans
in mijn werk herkent


hoort volgens jou 
maar één geluid


één toon

ik blijf erbij
dat je die ook fluiten kunt


**

tijdens het lezen van:



ida sipora droeg een luikje in haar hoofd

dan praat je niet meer over sluitertijd
hoe het licht de kamer zo mooi


ik zie sowieso louter stof 

een dwarrelend onvermogen


**

vlak voor het meer weer dicht zou vriezen
had vader me nog een fles vodka mee gegeven


er zat een briefje in
 
zoals alles onleesbaar gebleven - de vouwen in zijn trouwpak
ik spreek nauwelijks nog iemand die zwemmen kan

**

de kraai is ook een zangvogel

vader sprak al jaren 
geen antwoordapparaat meer in - hij zong

ik heb de bandjes nog - de ijzeren long
is een aquarium geworden

**
 
ze hebben de muziektent naar de rand van het dorp verplaatst

** 

Geen opmerkingen: