zaterdag 6 oktober 2018

d(b)n 6 X 2018

 
from the asemic notebooks


























***

In antibiotische toestand de plaatselijke boekhandel & kringloop bezocht & kocht :







































































De lieve vrede (1990) had ik qua tekst al reeds in mijn bezit als onderdeel van het in 2004 uitgegeven De pap der tijden - maar zo'n eerste drukje kan nooit geen kwaad.

& enkele zaterdagskranten, die me er altijd weer toe verleiden mijn boekenwenslijstje nog verder uit te breiden. Een verleiding waar overigens niet tegen op te kopen is.

***
 
mini column: banksy
 
het grootste deel van mijn werk
mag gratis door de shredder

maar daar hoor je nooit iemand over

*** 



***

Je kunt met kookwekkers aan de gang gaan, om er voor te zorgen dat je niet te lang op bepaalde sites rond blijft dolen. Je kunt jezelf er toe zetten dagelijks een stukje op je blog te schrijven. Dagelijks een column, een stukje proza, een gedicht. Je kunt een poging wagen je boekenkamer op te ruimen en vervolgens verdwalen in elk boek dat je in handen neemt om het vervolgens weer terug te leggen, want er komt een moment dat je het misschien toch etc. Je kunt tien afleveringen van blik op de weg terugkijken, aangezien je nauwelijks een andere manier kunt bedenken jezelf nog verder van je eigen werkelijkheid te verwijderen. Al moet gezegd worden dat ik toch steeds meer dichters lees die aan het lessen zijn, of het in ieder geval overwegen. Ik moet er in ieder geval niet aan denken, maar dat geldt tegenwoordig voor wel meer dingen.
 
***

Geen opmerkingen: