zondag 7 oktober 2018

d(b)n 7 X 2018

 

In verband met de aanhoudende onrust, vanmiddag maar eens een paar uurtjes aan de wandel geweest, want daar knap je namelijk zo enorm van op. Meteen even van de gelegenheid gebruik gemaakt wat foto's te schieten. Noem het een interpretatie.







***


Wanneer ik in de kringloop of op een rommelmarkt oude foto’s tegenkom, is het toch altijd weer lastig om me te bedwingen. Hoewel je er op het eerste gezicht niet zo veel mee kunt, aangezien er meestal geen namen of andere herleidbare informatie op de achterkant staat, gaat zo’n persoon op een gegeven moment toch leven, heb je hem of haar voor je het goed en wel in de gaten hebt reeds een naam gegeven. Zoals de hierboven afgebeelde Fransiscus Paardekoper. Zijn levensloop is echter weer geheel afhankelijk van mijn gemoedstoestand.

***

uit: enkele genealogische sprokkelingen

er waren geuren
die me aan mijn grootouders doen denken
 
alsof je de deurklink nog in handen
de geur reeds door het openstaande keukenraam

je vindt een potje buisman in de supermarkt
& durft het niet los te draaien

***

de meeste van mijn herinneringen zijn juist van hun kleuren ontdaan



***

Geen opmerkingen: