maandag 17 november 2014

d(b)n 17 XI 2014

 
***

Herlas vandaag in Zachtjes knetteren de letteren van Jeroen Brouwers de volgende anekdote:

Adriaan Morriën, die Nescio op zijn sterfbed bezocht had, vertelde dat de schrijver op een gegeven moment zijn ogen opsloeg en vroeg: 'In welke eeuw leven we eigenlijk?'”

Blijf dat een mooie & legitieme vraag vinden & liep vervolgens richting de boekenkamer op zoek naar mijn exemplaar van Renaissance – gedichten '44 – '94 van Jules Deelder die ik tijdens de eerste uitmarkt van deze eeuw door hem had laten signeren.

Ik sloeg het niet veel later open & las :

voor Jurrie
van Deelder

(signatuur)
26/8/192000

***

Het kan uitermate vermakelijk zijn om jezelf te googlen.
 
Zo ben ik al sinds jaar en dag werkzaam als hovenier, heb in die hoedanigheid een programma bij SBS 6 gehad & onderhoud een knipperlicht achtige relatie met Milka Peterzon.
 
Sinds 2012 blijk ik nu echter ook een romanfiguur te zijn & wel in Onzichtbaar verbonden van Olga van der Meer. Niet echt iets om trots op te zijn, aangezien de hier opgevoerde Jurgen nou niet bepaald het spiegelbeeld is, waar de mens op zit te wachten, een zelfingenomen hork in een ziekenhuisbed, althans wat ik op kon maken uit de enkele pagina's die ik op google books wist te traceren.
 
Maar afgaande op de verschillende facebookaccounts die in mijn naam zijn aangemaakt, hoef ik het niet alleen te dragen, dat scheelt.

***

Geen opmerkingen: