dinsdag 18 november 2014

d(b)n 18 XI 2014

***

Op 18 november 1307 zou wilhelm tell een appel van zijn zoons hoofd hebben geschoten.


***

ik ben
maar moeizaam onder mensen

het is soms net alsof ik me op bijeenkomsten feestjes & andersoortige aangelegenheden van de ene naar de andere ballotagecommissie sleep

het ongemak neemt met de seconde toe – hoe aardig of interessant ik de mensen om me heen ook vind – ik kan me gewoonweg geen houding geven – vind maar moeizaam de woorden om een gesprek mee aan te vangen & projecteer mijn zelfbeeld – die op dit soort momenten toch altijd weer onder hoogspanning lijkt te staan – in de ogen van mijn “gespreks-” partners & knik inwendig dat ze gelijk hebben

je zou het liefst in een langdurig zwijgen uitbarsten of direct naar huis toe gaan om je aldaar te verbijten over het feit dat je nooit eens ergens komt

***

Geen opmerkingen: