donderdag 4 juni 2015

d(b)n 4 VI 2015



schafte me onlangs weer eens een uitgave van alice in wonderland aan om de doodeenvoudige reden dat ik onderstaande afbeelding van de alice-dodo nog niet in mijn bezit had



**

boekenlegger



**

liet vandaag onder andere onderstaand boek uit mijn printer rollen ter inspiratie




**

op zoek

naar het miraculeuze
had hij gezegd

naar golven
onder de vier meter

wanneer het stormt

wanneer het valt


**

de dood woont ergens anders

ik zou een zeilboot op het dak
van mijn geboortehuis plaatsen

& langzaam naar beneden laten glijden

ik zou er een filmpje van maken 
getiteld: hier huist een kunstenaar

om het geheel af te ronden keert u weer terug - naar de titel van dit korte doch zichzelf overstijgende gedicht


**

ik heb zijn levensverhaal / zijn kunst uitgeprint
& op mijn balkon ritueel in brand gestoken

zonder er ook maar één seconde bij stil te staan

waar de wind vandaan kwam & hoe hard

aan zee wonen geen kabouters

**

Geen opmerkingen: