vrijdag 30 augustus 2013

een keuze uit de augustusnotities (3)

het regent nu al weken in dit dorp
de lucht grijzer dan het vloerkleed

ik zit in zijn rookstoel
mijn dagboeken te herlezen

& tel de keren dat ik
over de zon schreef

met de hand die overblijft
kan gezwaaid worden


**

een mes op mijn strot
in een doodlopende steeg

waar jij zou schrijven
dat de zon scheen


**

er zullen
mensen zijn

die zwemmen
in mijn graf

bij elk getij

zullen er
mensen zijn


**

de dictator slaapt
met zijn mond open

& de dromenvanger
wacht op wind


**

desnoods over oma

maar ooit
schrijf ik
een gedicht

waar het woord
craquelé in voorkomt


**

over de verdwijning

cq zelfmoord van hart crane
in de golf van mexico

zijn boeken volgeschreven

maar of er iemand
op de kade stond

& hoe die thuis is gekomen



**

Geen opmerkingen: